تور پكن | تور چين تور پكن | تور چين .

تور پكن | تور چين

غذاهاي لذيذ چيني

غذاهاي لذيذ چيني

چين كشور پهناوري است كه غذاهاي متنوع و با طعم‌هاي گوناگوني را در خود جاي‌داده است. علاوه بر آن غذاهاي محلي هر ناحيه از اين كشور به‌كلي متفاوت‌اند. به‌عنوان مثال غذاي محلي شانگهاي شيائو لانگ بائو (سوپ كوفته ) است درحالي‌كه در پكن اردك پكني طرفداران بسياري دارد. با كجارو همراه باشيد تا ۲۴ غذاي لذيذ چيني آشنا شويد تا در سفر به چين آن‌ها را تجربه كنيد.

كانگ يو بينگ (cong you bing)
كانگ يو بينگ (cong you bing) مدل چيني پنكيك مرزه است كه از پيازچه خرد شده با مخلفات در مغز نان مسطح تهيه مي‌شود.

اردك پكينگ (Peking duck)
گوشت اردك با پوست نازك و ترد آن يكي از غذاهاي محبوب چيني‌هاست. اين غذا با پنكيك پيازچه، خيار و سس هويسن سرو مي‌شود. اين غذا كه به اردك پكني (Peking duck) مشهور است غذاي موردعلاقه مردم پكن است.


يو شيانگ رو سي (Yu xiang rou si)
يو شيانگ رو سي (Yu xiang rou si) گوشت سرخ‌شده در سبزيجاتي چون قارچ و فلفل است كه با سس سير سرو مي‌شود. اين غذا در جنوب ايالت سيچوان طرفداران بسياري دارد.


دونگ پو (Dongpo)
اين غذاي محلي استان هانگژو كه نام شاعر، نقاش و سياست‌مدار بزرگ چيني دونگ پو (Dongpo) را به خود گرفته است از طبخ گوشت تابه‌اي حاصل مي‌شود. تكه‌هاي گوشت چربي‌دار و بدون چربي هر دو در دونگ پو وجود دارند.


لازي جي (la zi ji)
اگر به دنبال غذاي تند و آتشين مي‌گرديد، در استان سيچوان چين لازي جي (la zi ji) را تجربه كنيد. اين غذا با سينه مرغ سرخ‌شده به همراه، فلفل، كنجد و فلفل‌هاي تند طبخ مي‌شود.


نيلوفراسمانتوس ( osmanthus lotus)
اگرچه ريشه نيلوفراسمانتوس (osmanthus lotus) يك گياه محسوب مي‌شود اما شيريني بيش از حد آن به اين ريشه طعمي چون نبات داده است. ريشه اسمانتوس به همراه سس قرمز شيرين، گلاتين برنج و كمي از خود گياه نيلوفر اسمانتوس سرو مي‌شود. اين غذا يكي از غذاهاي معروف خياباني شهر شانگهاي است اما در استان هانگژو هم سرو مي‌شود.


يو ژيا مو (iou jia mo)
يو ژيا مو (iou jia mo) نسخه چيني برگر است، كه از گوشت چرخ‌كرده سرخ‌شده به همراه پياز تشكيل‌شده با در نان پيچيده مي‌شود. اگرچه ريشه اين غذا به استان شياآنشي باز مي‌گردد اما اين غذا امروزه در سرتاسر چين علاقه‌مندان بسياري دارد.


شيائو لانگ بائو (Xiao long bao)
شيائو لانگ بائو (Xiao long bao) مدل شانگهايي دمبلجنس است كه از گوشت خرچنگ خرد شده و مايعي خوش‌طعم درست مي‌شود. با هر قاشق از سوپ مرزه، لقمه‌اي از كوفته خورده مي‌شود.


ژيا جيانگ ميان (zha jiang mian)
ژيا جيانگ ميان (zha jiang mian)، از خمير اشتهاآور سويا و نودل تشكيل‌شده است. اين غذا كه بازمانده از سنت ديرين چيني‌ها در سرو نودل است در هر منطقه از چين به روش متفاوتي طبخ مي‌شود.


مرغ بگار (beggar’s chicken)
مرغ بگار (beggar’s chicken) ( بگار به معني سائل و فقير) برخلاف نام آن غذايي بسيار غني و مختص استان جيانگ سو است كه طبخ آن به مهارت زيادي نياز دارد. اين غذا كه از مرغ شكم پر با گوشت چرخ‌كرده و قارچ درست‌شده در برك نيلوفر آبي پيچيده شده و با خاك رس پخت مي‌شود. پس از طبخ كامل غذا، خاك رس اطراف مرغ شكسته شده و مرغ بگار آماده سرو مي‌شود.


دن دن مين (dan dan mein)
اين ظرف رشته پرطرفدار در خيابان‌هاي استان سيچوان، از رشته‌فرنگي آغشته به ترشي سبزيجات و گوشت چرخ‌كرده تشكيل‌شده است. اين غذا دن دن مين (dan dan mein) نام دارد و با روغن چيلي درست مي‌شود.


چار سيا بائو (char siu bao)
چار سيا بائو (char siu bao) غذاي منطقه كانتوكي چين است كه از گوشت چرخ‌كرده با سس شيرين گوشت درست‌شده و در مغز نان بخار پز مي‌شود.


ما پو توفو (ma po tofu )
شايد تلفيق توفو ( چيزي شبيه پنير كه از شير سويا درست مي‌شود) و گوشت كمي عجيب به نظر برسد اما ما پو توفو (ma po tofu ) غذاي لذيذ براي مردم استان سيچوان چين است. اين غذا از مخلوط توفو ، گوشت و سس سبزيجات در روغن چيلي درست مي‌شود.


ما پو توفو (ma po tofu )
ما پو توفو (ma po tofu ) نه‌تنها يك دسر چيني، كه يكي از هنرهاي سنتي چين است. اين آب‌نبات به‌طور عمده از شكر، شربت مالتوز و بادام زميني، كنجد و نارگيل درست مي‌شود.

كونگي (congee)

كونگي (congee) سوپ غليظ برنج است. اين غذا از پخت دانه‌هاي برنج در آب به دست مي‌آيد. كونگي در چين به همراه بسياري ديگر از غذاها همچون مرغ، گوشت و دونات سرو مي‌شود.


يو تيائو (you tiao)
يو تيائو (you tiao) ورژن چيني كرولر ( كلوچه تخم‌مرغي سرخ‌شده ) است كه شكلي شبيه خمير سرخ‌شده طلايي رنگ دارد. رد پاي اين غذا كه به همراه كانگي سرو مي‌شود را در بسياري از خيابان‌هاي چين مي‌توان يافت.


تخم‌مرغ صدساله (Century eggs)
تخم‌مرغ صدساله (Century eggs) غذايي به ابتكار مردم هونان چين است. همان‌طور كه از نام آن برمي‌آيد تخم‌مرغ، اردك يا بلدرچين در تركيبي از خاك رس، خاكستر، نمك، آهك و پوست برنج براي هفته‌ها يا ماه‌ها چال مي‌شود و طي فرآيندي رنگ، بو و مزه آن تغيير خاصي مي‌كند.


برچسب: بهترين غذاهاي محلي چين، تور چين، غذاهاي سنتي چين، غذاهاي معروف شهر پكن چين، محبوب ترين غذاهاي چين، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۴۱:۴۴ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :